Polen resan avklarad :)

Javisst, kom hem idag vid 7 och det var ett riktigt solsken ute som värmde gott. Själv åkte jag direkt hem till älsklingen och överaskade honom och han sken upp som en sol direkt när han fick syn på mig efter att jag hade puttat lite på honom. Sedan sov vi lite till och vid 12 skjutsade Dennis hem mig.

På vägen till polen när vi satt på färjan & vi börjat vår färd mot Polen så satte vi oss uppe på däck och chillade. Den kvällen var ju rätt kort iomed att vi åkte vid 9 ungefär, eller färjan gick då rättare sagt. & vid 23 skulle det vara tyst vilket ingen av oss kunde hålla. Vi satt å chillade lite i rummet å lite ute & så. Sedan gick vi och la oss och löste korsord allihopa, vilket var otroligt trevigt för att ligga i en trång hytt utan någon luft typ. & toras baconost på tub luktade fis så vi döpte helt enkelt om mackorna med baconosten på till Fismacka, vilket var ganska roande vid de lagret ^^

Andra dagen vaknade vi typ när alla hade gått & ätit för att ingen väckte oss , jo typ en timme innan vi skulle dra oss över t polen . Så vi klädde på oss och gick & åt massa frallor och allt som fanns, ganska god mat om jag får säga det själv. haha men det är ju en helt annan sak. Sedan gick vi tillbaka till vår hytt & fixade till oss lite, sminkade oss m.m inte för att mitt smink satt kvar så länge utav den otroliga hettan som var i bussen och när ingen kunde öppna ett fönster vilket var otroligt frustrerande för mig + att jag skrattade så mkt att jag grät hela tiden, men det är en annan femma. Allt var kaos på morgonen & vi kom fösent och alla fick vänta på oss i tio min för att vi inte var klara vilket de nog inte tryckte var så kul. Vi hade även glömt att växla över svenska pengar till polska för de stängde en kvart innan vi tog oss dit. Sjukt oorganiserat om jag får säga det själv. Efter det så bar det av till Stutthof - koncentrationslägret. Jag kan bara berätta att resan dit var en katastrof. Men väl där var det intressant att se hur allt såg ut, hur dom "bodde" ,sängarna, se gaskammaren och allt. Askan ifrån de som krimerades m.m Efter det åkte vi till Westerplatte.

På hemvägen stannade vi till i stan och där gick jag o Ernst runt ensamma :P Hon hittade sig en tubtopp och jag mig ett linne :) Sedan åt vi glass, den rekomenderas verkligen, skit god vi åt kokosnöt eller vad det hette :) De visar även upp glasserna i skylt-fönstret eller vad man ska säga & i kokosnötsglassen så var det glassen å sedan en kokosnöt över på något sätt. Det ser verkligen jätte gott ut och det är det ABSOLUT. Så är ni i Polen så är ett måste att smaka glassen :) Efter det gick vi till bussen & åkte tillbaka till färjan. Den kvällen var verkligen skit kul innan allt blev helt knasit & de hittade gottegott i vår hytt. Så vi fick sitta inne resten av natten + att inte få följa med te Gbg vilket inte var lika kul fast tror ändå vi får åka med.. Jag o Jannie låg och löste korsord somsagt. Vi hade ändå ganska kul Jag Malin Tawwi & Jannie i en hytt, haha särskillt dessa goa noveller. Alltid lika kul med er snorungar <3 Det var väl allt som hände man fick riktigt bra kontakt med alla man inte trodde var som de är :) Lyckad resa ändå.

Ojoj, det kan inte vara så kul att sitta & läsa allt detta så jag bjuder på ett par bilder ifrån Polen .



Bild nr :
1
Tåget där människorna transpoterades i till Stutthof.
2 Gaskammaren.
3 Askan ifrån de som Krimerades.
4 Skor ifrån de människorna som utsattes.
5 En käke ifrån en människa som dog i koncentrationslägret.
6 Westerplatte.
7 Sängarna där de utsatta sov.
8
Kläderna de hade på sig.
9 Ingången till Koncentrationslägret.
10 Westerplatte.


Kommentarer
Postat av: Julia

Hello :P Du har fått ett privat meddelande på bdb ;)

2008-04-22 @ 17:59:31
Postat av: Ida

Älskar att läsa det du skriver.

2008-04-22 @ 21:14:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0